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A Cannes 7 shortlist ai Direct Lions, 6 nei Promo e 5 in Pr per l’Italia

Bene le campagne di Leo Burnett per Montblanc (6 shortlist) e di Saatchi per Coordown Onlus (5 shortlist)

Comincia bene per l’Italia l’edizione 2012 del Festival Internazionale della Creatività di Cannes. Nella prima giornata sono entrati in shortlist 18 lavori italiani: 7 sono per la categoria Direct, 6 per Promo&Activation e 5 per Pr.

 Nel Direct, dei 32 lavori iscritti provenienti dal nostro paese, sono entrati in shortlist:

_ “The beauty of second” di Leo Burnett Milano per Montblanc che ottiene 2 shortlist con il prodotto Nicolas Rieussec chronograph in “Direct Response Digital: Websites, Microsites & Banners” e con Luxury Pens in “Other consumer products (including Durable goods)”

_ “Angry Birds Live” di Saatchi & Saatchi per Deutsche Telekom / T-Mobile in “Ambient media (Large scale)”

_ “Who said a bathroom should be just a loo” di 1861united per Ikea in “Ambient media (Large scale)”

_ ”Integration day” di Saatchi & Saatchi per Coordown Onlus con 2 shortlist in “Best low budget campaign” e “Public health & safety, public awareness messages”

_ “Heineken reach the sunrise” di Publicis per Heineken in “Best Integrated Campaign Led by Direct Marketing”

In totale in questa categoria, che vede la presenza del giurato italiano Davide Boscacci di Jwt Italia, sono entrate in shortlist 227 lavori dei 2.350 iscritti.

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In Promo&Activation, dei 42 lavori italiani iscritti sono entrati in shortlist:

_ ”Integration day” di Saatchi & Saatchi per Coordown Onlus in “Best Use of Broadcast in a Promotional Campaign”

_ “The beauty of second” di Leo Burnett Milano per Montblanc che ottiene 3 shortlist con Nicolas Rieussec chronograph in “Best use of Social Media Marketing in a Promotional Campaign”, in “Durable Goods” e in “Best integrated campaign led by Promo and Activation”

_ “The casting” di Tbwa/Italia per il World Aids Day 2011 della Onlus Sieropositivo.it in “Public Health & Safety, Pubic Awareness Messages”

_ “Save the life” di Leo Burnett per Avis Nazionale Volunteer Association of blood donation in “Public Health & Safety, Pubic Awareness Messages”

In totale giungono in shortlisti 251 campagne sulle 2.674 iscritte in totale. Giurato italiano è Raffaella Bertini.

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Nella categoria Pr, infine, le shortlist italiane sono:

_ ”Integration day” di Saatchi & Saatchi per Coordown Onlus con 2 shortlist in “Best use of Broadcast e Charity and Not for profit”

_ “The beauty of a second” di Leo Burnett per Montblanc International con Nicolas Rieussec chronograph in “Consumer Goods, including FMCG and household products”

_ “The pet bottle” di Ketchum Pleon per Recycling campaign di Sanpellegrino in “Corporate responsibility”.

_ “Heineken reach the sunrise’ di Publicis per Heineken in “Corporate responsibility”.

Giurato italiano è Filomena Rosato.

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A Cannes 7 shortlist ai Direct Lions, 6 nei Promo e 5 in Pr per l’Italia ultima modifica: 2012-06-18T13:24:41+02:00 da Redazione

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